Sidor

tisdag 19 mars 2013

Köksborsprojekt

Tack för alla tipsen om hur man gör för att lyckas avsluta. Jag har kommit fram till en liten plan. Jag stickar ofta vid köksbordet, barnen äter ofta och länge och det är perfekt att sitta med där och sticka, jag brukar göra det så det är inget nytt. Men nu har jag kommit fram till att jag ska ha ett köksbordsprojekt, en stickning i ett lite enklare skede när det sedan händer något som gör den lite mer krävande får något annat stickas i köket. Just nu ligger det två par strumpor i kö till köket, det ena är ekorrestrumpan jag har gjort klart den första och stickat mönsterpartiet i tån så nu är det bara randigt fram till hälen. Den andra är min broken seed stitch socka, har bara foten kvar på andra strumpan. Men det känns inte som det är någon panik med dem så just nu stickar jag på en enkel kofta. Bakstycket blev klart igår när jag va på stickcafé och nu håller jag på med det första framstycket.
Stickar väl upp till ärmhålan eller så innan det får bli strumpor i köket igen. Undertiden stickar jag ett par varv på min gröna tröja på kvällarna, det går inte fort men är roligt och blir fint tycker jag.
Igår köpte jag även till det garnet som saknades till den, så jag får väl ta och ändra i min beräkning, jag som började närma mig 2 kilo. Men förhoppningsvis blir något klart snart och jag kan dra bort lite igen.

Inköp: 200gr
Total minskning garnlagret: 1638gr

Inga kommentarer: