Sidor

söndag 10 mars 2013

Fuskpolo

Det va egentligen inte detta inlägget jag hade tänkt skriva idag, men ibland blir det inte ritkigt som man tänkt sig. Jag hade tänkt skriva som ett par bortbytta raggsockar men jag hittar ingen bild nu så istället blir det om en liten fuskpolo till Idun, stresstickad för att den behövdes på dagis och sen har hon inte varit på dagis på två veckor, nu är den iaf redo för dagis på tisdag, hoppas familjen är det med.
Den har alltså legat klar i nästan två veckor, men jag visste inte riktigt hur jag skulle blogga om den eftersom jag faktiskt köpte garn till denna, men jag har bestämmt mig för att inte räkna det, nästan ett helt nystan gick åt, men jag köpte två men det har jag lyckats byta in tillsammans med ett annat nystan mot en indre mängd garn för samma summa, alltså tänker jag att det blir plus minus noll.
Men eftersom jag inte hittade någon bild på raggsockarna kommer jag inte heller blogga om dom så därför räknar jag av garnåtgången på dem nu istället.

Just nu tycker jag att stickningen är lite jobbig, jag blir aldrig klar med något har lust med en massa nytt men hittar inte rätt projekt. Ska försöka avsulta lite och se om det känns lättare sen.
Garnåtgång raggsockar: 125gr
Total minskning garnlagret: 1296gr.

Inga kommentarer: