Sidor

tisdag 26 mars 2013

Äntligen något klart

Igår stickade jag klart ett par strumpor, det känns som det va längesen något blev klart och detta va så skönt, jag har fortfarande mängder med projekt på gång, men ett är avslutat. På min lista för att få köpa garn innan resan är det nu tre koftor kvar, får se hur det går med det, har nog stickat halva den första ärmen på min kofta nu iaf. Den vill jag verkligen ha klar. De andra två koftorna till Idun känns inte så lockande.
Känner mig lite rörig när jag funderar på alla pågående projekt, dessutom vill jag ju börja på en massa nytt. Det är iaf tillfälligt ett projekt mindre på gång nu.
Detta är ett par broken seed stitch sock, det är en rolig stickning, restgarner. Men tyvärr va de lite för lika varandra så mösntret framträder inte så tydligt. Men de är bra ändå.
Garnåtgång: 57 gr
Total minskning av garnlagret: 1695gr

1 kommentar:

Gelememos sa...

Fina! Jag skulle också vilja kunna sticka sockor, jag ska kanske göra ett försök? Visst är det skönt att bli färdig med sina startade projekt. Jag känner igen mig själv helt och hållet i det du skriver. Jag startar nog hundra olika projekt och kommer på hundra nya jag vill göra innan jag ens blivit färdig med de första, haha. Jag är dock imponerad över allt du hinner göra trots barn, jobb och plugg :)