Sidor

onsdag 5 september 2012

Klöver till mig

Det har blivit ganska mycket tid vid symaskinerna det senaste, fast egentligen tarv det inte speciellt lång tid att sy en sådan här topp, men ändå. Tillslut fick jag tag på det lila klävertyget jag letat efter, men inte den biten som saknades till ärmen utan hela 70cm på fullbredd. Det betyder att det blev lite tyg över. Så nu kan jag sy mer i det underbara tyget, jag är även sugen på fler färger, det är så fint! Men de flesta av Liandlos tyger som jag har haft i min ägo är jätte fina. Verkar vara bra kvalite också, jag jämförde mina trosor som jag sydde för ganska längesen med det nya tyget jag köpte och det va ingen större skillnad, lite blekt kanske men de har blivit tvättade måååånga gånger.
Fållar sydda med nya favoritsömmen elastisk raksöm, håller på att testa lite olika sömmar på min maskin för tillfället. Mönstret är Ottobre creativ workshop, 34 eller 36 minsta storleken iaf. Mönstret kan verkligen rekomenderas. Nu har jag bara en till tillklippt sen ska ni få se något annat här på bloggen.

Inga kommentarer: