Sidor

måndag 17 september 2012

Kan man kalla det ett set?

Ikväll har jag varit på säsongens första stickcafé, helt utan barn och det va underbart, i tre timmar satt jag ner, stickade, fikade och pratade. En riktigt paus! Fick färdigt ett par yllebyxor men de får ni inte se idag. Däremot en nysydd tröja sydd för att matcha ett par nyss lappade byxor. Byxorna är ärvda av en kompis och hade en rätt så ful lagning på ena knäet, men det kan man ju göra något åt så jag rotade i tyggömmorna och hittade smurftyget, tyckte det blev rätt bra men kom fram till att det behövdes en matchande tröja med, nu tycker jag inte att byxorna ser så lappade ut, eller?


Tyget kommer från en fb-grupp, byxorna ärvda från lindex, tycker det blev rätt bra och kläderna ska få pryda dottern i morgon.

1 kommentar:

od Andulky sa...

Så fint!!
Så himla dum jag är som bloggar innan du har hunnit gå den :-)!!!!
Postar den ikväll så du borde få den på fre!