Sidor

måndag 10 september 2012

Jeans!

Till alla nya fina tröjor och bodys Idun har fått behövde vi ju matchande byxor, jag har blivit trött på alla rosa joggingbyxor, så nu har jag suttit på tradea och liknande och letat muddjeans, men de är ju så kul att sy, detta va verkligen jätte kul, trots att sprätten va framme ganska många gånger och det ändå inte blev helt perfekt, byxorna är fodrade men jag lyckades inte med att vändsy dem hela vägen, alltså är ena benmudden vändsydd men inte den andra. Jeanstyget är från mammas allternativt mormors gömmor. Fodret är en svart t-shirt, mudden är från stoff och stil. Mönstret är från ottobre, denna gången i 80cl, Antagligen inte så mycket växmån men jag vill ha ett par som va lagom nu!
Baksidan, siter en liten bit vikt band i bakfickssömmen, jätte sött, men syns inte så väl på bilden. Skulle egntligen varit ficklock, men det hoppade jag över.
 Fickorna fram.
Benet är avskuret fram, tycker det är jätte tufft.
 Mönstret är ett pojkmönster, men jag tycker det passar lika bra på flickor, jag gillar dessa lite tuffare byxor, speciellt i kombination med en guligare överdel. Amanda har massa coola ärvda pojkbyxor och så lite puffärmar till det så är det perfekt...

Inga kommentarer: