Sidor

lördag 10 augusti 2013

Underbara Alecia

Hon är klar och testad, min Alecia Beth. Jag gillar henne och jag tror att vi kommer att umgås flitigt framöver.
Hon är stickad i 8/4 virkgarn från järbo, i min nya favvo färg petrol. Halskanten drog tyvärr ihop axlarna lite så ärmarna blev lite kortare än vad det va tänkt, men hon är bra ändå min Alecia. Mönstret va superkul att sticka och tog bara nån vecka, trots att det är en hel kofta och jag inte har ägnat mig uteslutande till att sticka på just henne. Det är samma designer som har gjort Goldilocks som jag stickade till Amanda för ett lite tag sedan. Även det inlägget började med underbara, måste vara ett ritkigt bra betyg till designern, hon har även lite nya designer på gång som jag ser fram emot att sticka i framtiden, jag beställde tom garn till en av dem igår, men mönstret släpps inte förän i september nån gång så till dess blir det att avsluta.
Jo jag beställde lite garn igår, 400gram närmare bestämmt av Malabrigo som jag har hört ska vara så fint, hoppas det är det med, anledningen till garnshopping mer än underbara nya koftor? Jo min psykologikurs avslutades igår och jag fick ett B, är sjukt nöjd (om man får skryta lite) och det skulle såklart firas. På måndag börjar jag läsa Företagsekonomi och om 10 veckor vet jag om det kan firas med garninköp också.
Till denna koftan gick det iaf åt nästan exakt 250gram.
250+116-400=-36 gram.
Alltså har garnlagret ökat med 36gram de senaste dagarna, hm, det va inte ritkigt så jag hade tänkt ooops.

1 kommentar:

amaliai sa...

Grattis till en mycket snygg och lyckad tröja!