Sidor

söndag 11 augusti 2013

En lite annorlunda klänning

Detta är det sista projektet jag började innan jag kom fram till att jag skulle avsluta lite grejer, det är också det först avslutade, stickningen tog en eftermiddag och va jätte kul! Tyvärr stickade jag den med tanke att Amanda skulle ha den, köpte tyget till henne men när hon provade den va den lite för liten, kanske va min masktäthet lite fel, stickade bara av ett bomullsgarn jag hade hemma och kollade inte det så noga. Den fungerar iaf på Idun och sen bilderna togs har jag fållat om den så hon inte ska snubbla på den.
Mönstret är detta och va jätte kul, jag ska göra fler men gå upp en storlek så att Amanda kan få en egen. Jag använde mig av rester av 8/4 virkgarn och jag har mer sådana rester så det går nog att få ihop nån till.
Denna är gjord i storlek 4 år och det gick åt 49 gram.

Mitt nästa projekt som jag försöker få klart är en rätt så nyss påbörjad kofta med flätor till mig, det va inte det projektet jag hade tänkt, men den lockade och helt plötsligt har jag kommit ganska långt, bilder kommer en annan dag.
Med denna klänningen blev då garnlagersminskningen 13gram, hm, det har iaf minskat nu....

1 kommentar:

Syserine sa...

Superfin! Kul grej med sytt och stickat!