Sidor

onsdag 21 augusti 2013

Psykbryt

Jag måste erkänna, det händer att jag får riktiga bryt. När allt bara jävlas och jag blir riktigt jävla arg, dessa byxor har kommit till på grund av ett sådant bryt. Hoss oss är det numera regnklädes väder. Så tänk er själva, alla som nån gång varit småbarnsföräldrar kan nog göra det, du har två barn som ska kläs på regnkläder och gummistövlar, i köket för det är där vi har dörren till baksidan. Barnen har redan dagen inna varit ute och lekt på baksidan i gummistövlar och regnkläder, det innebär att plaggen är sandiga och så fort man rör i dem så rasar det sand ifrån dem. När man sedan inte får i barnens fötter i gummistövlarna för att de har alldeles för mycket byxor på sig under, muddjeans är snyggt men inte smidigt när byxorna ska i gummistövlarna och sedan regnkläderna utanpå. Mamman får alltså bryt, men får på barnen kläderna och ut dem innan nån gråter (verken mamma eller barn). När barnen sedan är ute går mamman raka vägen till övervåningen, plockar fram all velour hon kan hitta och börjar sedan klippa. Jag hann inte längre än att klippa till fem par innan barnen ville gå in igen blöta och smutsiga, men alla va lite gladare iaf.
Sen tog det några dagar till innan jag fick ihop byxorna färdigt. Men undertiden har jag noga valt vilka byxor de ska ha på sig för att slippa liknande situationer.

Ett par randiga och ett par rosa till Idun, ett apr randiga, ett par prickiga och ett par rosa till Amanda, men hon gillade inte de rosa så risken är att inte de blir använda, storlekarna är 92 och 110.

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Superfina!

Slow-Eva sa...

Ja hoho det där känner man igen... Fantastiskt att ingen grät! :) fina byxor fick du till också!