Sidor

tisdag 20 augusti 2013

Bästa vanten

Jag har ett så bra basmönster på vantar, jag har fått det av min mamma som jag tror har fått det av min farmor, det är en gammal kopia och den ser inte direkt ny ut. Men lik förjordat är mönstret kanon bra. Det bästa när man stickar till barn som här är att bägge vantarna är likadana, man kan alltså inte ta på dem på fel hand. Förra året hade Amanda och Idun samma storlek men till vintern komemr de vara försmå till Amanda och det va dax att sticka lite nya. Dessa är lite lyxigare än förra årets för dessa är stickade i Visjö garn från östergötlands ullspinneri, allt är köpt på plats men i två olika omgångar.
De orange/gröna och de vinröd/vita är stickade av små provnystan man kan köpa där och de grå/vitrandiga är restgarner. Jag har garn till några fler och detta är superkul projekt, går jättefort och ändå hade de blivit liggande, men jag hade stickat 5 vantar på en knapp vecka, va nog därför.
Nu är det iaf att klura på vad jag ska fortsätta med. Har ingen riktig inspiration, vill mest börja mednya strumpor, men det ska jag inte göra riktigt än.
Garnåtgången till alla tr paren blev 93gram.

Inga kommentarer: