Sidor

fredag 16 augusti 2013

Rosa rosa rosa...

Hemma hos oss har vi en mycket bestämd snart två åring. Hon har skaffat sig en ny favorit färg och det är rosa, annars kan det kvitta. När jag va på skroten för nån vecka sedan passade jag därför på att köpa två rosa tyg med tanke på att sy tröjor till henne. När jag kom hem och visade henne tyget så tog hon bägge i famnen, sprang där ifrån och skrek min! Då är det lätt att veta vad barnen vill ha.


Resultatet av några timmar  vid symaskinen va fyra nya tröjor, alla rosa. De två med ugglorna är köpta på skroten, det med muffins köptes på jofotex när jag va där i början av sommaren och det med lejonen köpte av Liandlo på förra syfestivalen. Tröjorna är sydda i 92 och ganska så rymliga just nu, men hon växer ju så jag hoppas att de passar hela vintern, annars får jag rota efter mer rosa tyg i mina gömmor.

Min rosa kofta går framåt, knappt en ärm och kanterna kvar, men inga bilder ännu. Däremot lyckades jag minska garnlagret lite till igår, bytte in de tre överblivna nystanen från Alecia beth till knappar till den rosa koftan, så minus 150 gram till.

Inga kommentarer: