Sidor

torsdag 7 februari 2013

Uppifrån och ner kofta

Har stickat min första vuxenkofta uppifrån och ner. Jag är nöjd. Det är ett svart bomullsgarn som heter Korall tror jag. Svarta bomullskoftor används väldigt mycket hemma hos mig å de gamla börjar bli ganska så slitna så jag tror denna kommer användas mycket.

Har man alla knapparna knäppta är den rätt tight i halsen så det kommer jag nog inte ha. Men nu har jag haft på mig den en stund och den är mjuk och mysig.
Ganska så dåliga bilder men svart är svårt att fota. Den är inte perfekt, men va kul att sticka och jag har redan en tröja i liknande modell och en kofta till på gång och två tröjor i huvudet. Men så va det ju det där med UFO-stickning. Jag jobbar på det, detta va mitt tredje klara projekt som räknas, känns skönt att det blir mindre, men tyvärr märks det inte så väl. Har bestämmt mig för iaf ett projekt till innan jag köper stickorna.

Garnåtgång: 443gr
Total minskning garnlagret: 833gr

Inga kommentarer: