Sidor

söndag 10 februari 2013

Grytlappar och disktrasor

Jag hade ett par grytlappar till på gång, de är nu avslutade och blev då projekt nummer 4.
Jag tycker jag har varit duktig på att avsluta och inte påbörja en massa nytt, men ändå är det mängder med projekt kvar, å då menar jag mängder. Närmast i planerna på saker som ska avslutas är ett par strumpor, ett par raggsockar som ska ges bort och en kofta till en liten Ingrid. Ingen av de projekten är det så jätte mycket kvar på så snart borde de kunna bli klara.

Här är iaf grytlapparna. De är av samma modell som de förra, fina och rätt så kul att göra.
 Sen har jag alltid en disktrase stickning på gång, så dessa projekt räknas inte mer än i garnförbrukning. De två längst till vänster är i ett lite tunnare bomullsgarn som heter nova, nu finns det bara en liten snutt gult kvar, sen har jag grönt och ceriset med. Den näst längst till höger är helt i resterna från grytlapparna ovan och den längst till vänster är i rester från dessa grytlapparna de förra grytlapparna och en slatt gult bomullsgarn köpt på loppis. Superbra är de iaf, men jag börjar ha lite många nu å då finns det ändå en massa bomullsgarn kvar. Tips på vad man kan göra av bomullsgarnsrester mottages tacksamt!
Garnåtgång grytlappar 72gr
Garnåtgång disktrasor 82gr
Total minskning garnlagret: 987gr

Tack för alla fina kommentarer om klänningen, jag är jätte nöjd och så fort jag får tid att klippa ska det bli en till. mönstret heter alltså Ulla och kommer från Mamu designJag köpte även mönstret Carmen och snart kommer det en bild på en sådan med.

1 kommentar:

Syserine sa...

Vad du är produktiv! Sticka flera trasor, det är jo bästa presenten i många lägen, prova mitt resårstcknin ell de jag gör mest, ett varv rätt, ett varv 1r/1a.