Sidor

lördag 16 februari 2013

Novembersockor

Jag är med i en sockstickningsgrupp på ravelry. Än så länge har jag bara varit med och stickat en månad, det va i november, då stickade jag bara en strumpa så nu har novemberstrumpan fått en respektive. Jag vet inte riktigt varför de blev liggande, den första strumpan va jätte kul att sticka och så även denna andra, jag är faktiskt sugen på ett par till.
Mönstret är Zora och ganska så lättstickat, garnet är sock wool från hjärtegarn, jag tyckte det va lite svårt att få jämnt, det brukar jag inte tycka med sockgarn annars, vet inte varför detta fungerade så. Garnet köpte jag iaf på Kinna garn i somras. När jag letade reda på det andra nystanet så hittade jag ett nystan rosa randigt regia i bomullsblandning. Funderar på om jag ska våga mig på ett par tå upp stumpor av det garnet. Känns som att det borde vara dax att lära sig det nu...

Garnåtgång 62gr
Total minskning av garnlagret: 1010gr

1 kommentar:

Slow-Eva sa...

Vilka superfina strumpor! Otroligt fint mönster och färg!!