Sidor

måndag 4 februari 2013

Abra Alba

Inspirerad av Marias garnhändelser la jag upp ett par Abra Alba förra veckan. Inte riktigt som originalet men så fina tycker jag. Designern har även gjort en kofta med samma mönster, den är helt underbar och jag önskar att jag kan få sticka den nån gång i framtiden.


Vantarna är stickade i diverse restgarner från lagret, finns material till fler vantar vill jag lova.
Detta borde ju alltså bli mitt tredje avslutade projekt, men jag har fuskat och gått med i en mysteriestickning på ravelry. Montego heter den och verkar bli en underbar sjal, mönstret är gratis till och med fredag så häng på vet ja! Iaf har jag några nästan färdiga projekt till så snart är det dax att beställa nya stickor.
Garnåtgång 57gr
Total minskning garnlagret: 390gr

Inga kommentarer: