Sidor

tisdag 19 februari 2013

Dagisstart

Igår orkade jag äntligen sitta upp vid symaskinerna en liten stund, denna tunikan låg utklippt och till stora delar ihop nålad med så det va bara att sy. Skönt, tyvärr hade jag bara skittråd i matchande färg med kantbandet så tvillingsömmarna ser för bedrövliga ut. Antecknar för mig själv, aldrig köpa (för) billig tråd.
Jaha varför heter inlägget dagisstart då? Tror ni jag har blivit knäpp, A började ju för en månad sedan. Det är nämligen så att när jag sitter här och skriver så är A, K och I på dagis. Det är Is första dag idag, hon skulle egentligen börjat förra veckan och idag skulle varit min första dag på nya jobbet, men sjuka som vi är så är vi en vecka försenade. Håller alla mina tummar för att de har det bra på dagis och i morgon är det min tur att vara med, då kanske det blir denna tunikan som får användas. Det va inte riktigt så här vi hade planerat det, I skulle börjat först till hösten, men ibland blir saker och ting inte riktigt som man tänkt sig.
Jag hoppas på att det blir lite sy-tid trots jobb för när de gick idag så upptäckte jag att As byxor va för korta, igår va det tröjärmarna som va för korta, kan min stora plutt ha växt tror ni?

1 kommentar: