Sidor

lördag 13 oktober 2012

Så lika ändå så olika

Jag håller på att planera gardroben i storleken större 104 och 92 känns rätt avlägset nu, men det är så roligt att fundera kring olika kombinationer och desutom få det lite mer matchat att jag inte kan låta bli. Högen med tyg på strykbrädan är stor och det gör att jag även ser nya kombinationer som jag kanske inte riktigt hade kommit på annars. Som denna tex. turkosa moln med gröna kanter, superfint. Bägge tröjorna är sydda efter samma mönster ottobre 04/04, den vänstra i 92 och den högra i 104.
 Lillasysters tröja blev bandkantad i ärmar och nerekant, har aldrig bandkantat tröjor i nerekant tidigare men tycker att det blev riktigt fint.
 Storasysters tröja blev fållad med grön tråd och fick en liten ficka.
Detta tyget tycker jag så mycket om, härligt mönster i glada färger och inte så flickigt, jag har köpt det på FB men det kommer från michas, där finns det även i rött och är helt underbart, finns mängder med fina tyger hos micha, men tyvärr har jag inte råd att beställa just nu, men nån gång i framtiden ska jag göra det.
Lite tanken med att planera såhär mycket sömnad är att en del tyger ska gå åt, finns lite för mycket tyg och jag har handlat en hel del det senaste, detta tyget är faktiskt helt slut nu, men det ligger lite tillklippta smågrejer så ni lär få se mer av det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fina tröjor, tyger är verkligen härligt. Smart att kantbanda nederkanten också, det kanske jag provar någon gång