Sidor

onsdag 10 oktober 2012

Födelsedagskläder och premiär

Så har det gått nästan ett år sedan min lilla bebis kom, hon är nu stora tjejen och reser sig upp mot allt hon kommer åt, pratar en massa, hon gillar att pussas och kramas men tycker inte om att sova nån annanstans än i mammas säng. Iaf är det en dryg vecka kvar innan hon fyller år, men nu är jag iaf klar med kalas kläderna, får se om jag får ihop något kalas med.
Tunikan är ett omritat ottobre mönster i storlek 86, va en tröja från början, tyget är ekorrar från Liandlo och prickigt från tygladan. Bägge tygerna är inköpta under sommarens och höstens utflykter, tygladan skulle jag gärna åka tillbaka till, ja syfestivalen med då, men den är ju bara en gång om året. Jag som nu har vågat mig på att matcha ihop olika tyger igen kände mig tvungen att bli ytterligare lite mer vågad, så då va det kontrastfärgade sömmar som gällde, rött på det svarta och svart på det röda. Jag gillade egentligen inte ekorrtyget alls förän jag såg det uppsytt ihop med röd/vit prickigt på syfestivalen. Det blev fint i denna kombon med tycker jag.

Premiär för namnlappen

 Leggings från Ottobre 04/04 i storlek 80 men ser stora ut tycker jag.
Även här fick det bli en namnlapp för jag kunde inte hålla mig.

Inga kommentarer: