Sidor

lördag 6 oktober 2012

Mera UFO-helg

Även denna helgen fick bli UFO-helg, jag medverkar lite motvilligt, jag vill väldigt gärna börja på ett nytt sy projekt men hittar inte rätt mönsterark i vårt renoveringskaos, det stör mig som bara den, men nån gång borde det ju dyka upp, för min del har det inte blivit så mycket pysslande än i helgen, jag har nämligen ägnat hela gårdagskvällen och hela denna dagen åt att slava i köket, igår blev det två limpor glutenfritt bröd, en plåt kärleksmums och en omgång brysselkex, resultatet lite varierat men är nöjd ändå. Idag har jag bakat två limpor bröd och tre omgångar frallor. Sen va det bara att diska och steka pankakor till lunch, sen diska igen och skala potatisen till kvällsmaten och morgondagens lunch. Kan säga att jag är trött i fötterna nu, men idag hade jag nya strumpor på mig iaf, de har varit färdigstickade sen länge, men sen va det ju det där med att fästa trådar. Det tig jag som helgens första UFO-projekt och gjorde igår medans brödet jäste.
Härliga glada färger!

Inga kommentarer: