Sidor

fredag 3 februari 2012

PRICK


Skulle Amanda kalla dessa, hon gillar prickar och ränder och nu har hon även kommit på rutor. Alltid massa nytt att lära sig. Men vad är då dessa prickar för något? Jo det är amningsinlägg, finns engångs att köpa som jag även använder en del, men jag jobbar hårt på att byta ut våra engångsgrejer mot flergångs... Dessa är sydda i ett lager velour, ett lager bommulsfrotté (gammal handduk) och ett lager pul. De tre översta på bilden visar sidan man har mot kroppen, de tre understa är den andra delen i paret och visar sidan med pul, den blå velouren kommer från ett par gamla byxor som va sjukt obekväma, mycket återanvändning här... Alla är olika men det beror på att jag försöker leta mig fram till rätt modell...

(Och bilden suger jag vet!!)

Nu sitter jag och funderar på att sy dregglisar, har testat lite men det blir inte bra, några tips?

2 kommentarer:

Syserine sa...

jag köpte flergångs, helt sjukt med tanke på att det är jo så lätt att sy, måste varit amningsdimman.. Jag har sydd efter gekkos mönster, kanskje du har en gammal du kan klippa opp och rita av?

Ellinor Landmark sa...

Jag använde en cd-skiva som mall! Sen overlockade jag ihop. Det blev lagom för mig :)