Sidor

söndag 12 februari 2012

En till ny body

Jag har fått löfte om att spamma på med bebis och bodys så nu kör jag hårt, igår fick jag sitta nästan hela dagen vid symaskinen så jag lyckades faktiskt få ihop en del nytt sytt, men allt kommer inte idag. Detta är den sista bodyn jag sydde igår, ett ihoppysslat mönster från två olika ottobre, överdelen är en tröja som va med i höstas nån gång och nederdelen är bodyn från förra numret, ärmarna är längda och överdelen är avsmalnad, lite pyssel va det, speciellt eftersom jag lyckades tejpa ihop bakstycket på bodyn med framstycket på tröjan, då blir man trött...


Tyget är köpt på skroten i somras, handlade massa där som jag inte har haft ork att sy av än, men nu ska det bli förändring!
Sen måste jag passa på att visa att jag och Idun matchar idag, det sista jag gjorde innan jag gick och la mig igår kväll va att slakta ett par ullareds trosor och använda som mall till dessa..

Visst blir man glad!
Idag ska jag försöka rita ett riktigt mönster till trosorna och försöka få ihop en tunika till A i samma tyg för Amanda älskade Uggorna (ugglorna) även om jag tror att det är fåglar...

Sen får jag väl ta och erkänna, jag har precis beställt 4 meter tyg från Liandlo...

9 kommentarer:

Miiaoo sa...

Jättesöt body och modellen ser perfekt ut! Säg till om du vill dala med dig av ditt hopkok av mönster! Gillar verkligen modellen! Å hur har du burit dig år för att få en så gullig bebis?! Hon är underbar! (Lika söt varje gång jag ser henne).. =o))

emmys stickning sa...

Tack! Jag vet inte hur jag har gjort, hennes syster är lika söt, måste vara bortbytingar!! Skulle kunna tänka mig att dela med mig.. Har du något kul att byta mot, kanske?

Miiaoo sa...

Jag kan kanske skrapa fram ngt.. ;o)
Är du ute efter ngt speciellt? Mönster??

emmys stickning sa...

Nja det vet jag inte riktigt, något kul... Kanske får ta och titta på lite gammalt i din blogg och se om det dyker upp något...

Miiaoo sa...

Ja gör så!! =o) *hoppas att jag har nåt bra bara...*

emmys stickning sa...

Miiaoo: I ett inlägg från 28 aug 2010 har du en jätte söt tunika i 92cl, den skulle jag vara intresserad av om du vill...

Miiaoo sa...

Menar du den i varmrosa velour med stjärnor på som min dotter har på sig?
Vill du ha uppsytt eller mönster?
(ska lägga barn nu så ev ser jag inte svar förrän imorgon)

emmys stickning sa...

Precis den jag menar, mönstret tänkte jag, mönster mot mönster... Om du vill alltså...

Miiaoo sa...

Absolut, ska leta fram det och rita rent det. Det är ju mitt eget så det är inte så proffsigt men du lär ju lösa det lätt som en plätt! 4 delar bara. =o)