Sidor

lördag 1 januari 2011

Årets första syprojekt

Var snabbt och enbkelt med tanke på vårt renoveringskaos, tänkte att jag skulle ta bilder på renoveringen och visa, men jag har inte kommit så långt än. För att få mitt hem lite mysigt, utan fönsterlampor, gardiner och krukväxter så var jag i torsdags och köpte en vaxduk att lägga på köksbordet. Jag hatar vaxduk, men har kommit fram till att om man har småbarn så får man nog vika sig, det är riktigt praktiskt! Iaf blev vaxduken mycket för stor. Så jag klippte ner den och tänkte att Amanda kan väl få en matchande haklapp. Tyget är svart och vitt, ser alldeles för blekt ut här. Jag tycker att den blev jätte fin, var lite extra arbete eftersom jag för tillfället inte vet var min strykbräda är utan fick sitta på golvet och stryka kantbanden på en handduk. Men det gick, är man pysselsugen så är man.

I vilket fall som helst så blev det ganska mycket vaxduk över och jag tror inte att Amanda behöver hur många haklappar som helst så är det någon som är intresserad av en haklapp eller fem så är det bara att säga till.

Nu ska jag gå tillbaka ner till sängen (Vårt tillfälliga tv rum och sticka lite fler raggsockar)

Gott nytt år på er alla.

Inga kommentarer: