Sidor

torsdag 30 december 2010

Sista plagget för i år.

Sydde en pyjamas till Amanda ur en Ottobre tidning, tidigare när jag har sytt pyjamasar så har jag ritat av köpta pyjamasar, men nu tänkte jag testa med ett riktigt mönster. Sydde en i storlek 80 på prov för att se hur den verkade i storleken, tänkte att jag skulle sy ett gäng i 86 om den blev bra för nu har hon rätt mycke pyjamasar, den blev stor... Brukar inte ha det problemet med Ottobres mönster, har läst att andra har det, men eftersom lillan har varit ganska så tjock har det aldrig varit ett problem för mig, får helt enkelt vänta och se hur hon växer innan jag syr några fler, och eventuellt ritar om mönstret lite.
Sen har jag en fråga till alla hjälpsamma där ute, jag har ett par jeans som jag tänkte sy om till muddbyxor till Amanda, några tips? Jag har aldrig gjort sådant tidigare.

Inga kommentarer: