Sidor

torsdag 6 januari 2011

Extra upprensning

Har bestämt mig att 2011 så ska det bli lite extra upprensning här hemma, började strax innan nyår och letade reda på en mängd bomullsgarn, det mesta har varit sambons farmors, tror att hon virkade pynt för det var mycket gult och rött. Har alltså börjat sticka disktrasor, två är helt klara, först är det en i kycklinggult. Blir nog fint till påskDet som blev över av det gula räckte inte till en hel disktrasa, men till en randig, syns väöldigt dåligt på bilden men den är bara rätstickad två varv gult och två varv cerise, blev faktiskt riktigt fin, kommer att bli fler randiga framöver, jag hittade nämligen ganska mycke garn i gömmorna.
När jag inte stickar disktrasor så stickar jag på en liten flicktröja som är av svarta fårets vårnyheter, den ska hänga som skylt i garnbutiken på orten. Och när jag rotade här så hittade jag ett gult garn som jag tror skulle funka att sticka en likadan av, så det kan bli så att Amanda får en sådan tröja med, men det är långt kvar innan jag börjar på det.

Inga kommentarer: