Sidor

tisdag 4 januari 2011

Ganska så tråkigt...

Jag har köpt tyg från myllymuksut och ska sy egna blöjor, det har inte kommit än så jag passade igår kväll på att prova att sy lite inklägg till blöjorna. Nålade helt enkelt fast ett inlägg från enköpt blöja på en gammal handduk och klippte ut. Jag gjorde inläggen av 4 lager handduk, den va ganska så sliten så den var väldigt tunn, men jag tror att det kanske hade räckt med tre lager. De är iaf provanvända nu och verkar fungera bra. Orkade inte byta nål innan jag började sy och sydde därför med en trikå nål. Första inlägget gick superbra. Men när jag skulle sy det andra rök nålen av i fyra delar och jag blev tvungen att skruva upp den och försöka hitta den sista delen. Har varit med om att nålar har gått av tidigare, men inte i fyra delar, tur att jag var och köpte nya nålar på förmiddagen.

Inga kommentarer: