Sidor

söndag 23 januari 2011

Lyckades med lite

Jag lyckades med lite sömnad igår. Denna söta klänning ficka jag ihop igårkväll, innan jag sydde mössan. Jag älskar detta tyget, fick tag på en liten bit på loppis. Har nog varit ett lakan tidigare, jag har nämligen hittat ett brunt likadant lakan på en annan loppis. Mönstret kommer härifrån men det skulle fårn början vara i ett jersy tyg så jag har gjort om det lite... Och blev nöjd. Storleken är 86 cl, men eftersom det inte töjer sig så passar den nog redan nu...
Så till en efterlysning. Jag har sytt på en söt uddspets på denna klänningen, tror att jag har köpt den på stoff och stil. Men jag skulle gärna vilja virka uddspets, är det någon där ute som har ett mönster de skulle vilja dela med sig av. Kan inte hitta något på internet. Lämna en komentar isf.

Inga kommentarer: