Sidor

torsdag 28 januari 2010

Röd babytröja och babbel...

Just nu stickar jag ärmarna till min rosa tröja i raggsocksgarn. Blir jätte bra, men nu väger det lite mycket.. Stickar båda ärmarna samtidigt på stickor 5½ å nu är dom över 30 cm långa, tror tyvärr att jag måste dela på dom, det är ju så smidigt att sticka båda samtidigt, men jag kommer att få förslitningsskador...

I helgen blev denna lilla tröja färdig, har bara inte kommit så långt som till att fotografera den innan, bilderna blev inte hyper bra, men det är svårt att ta kort denna tiden på året. Har ju gjort två likadana innan och det betyder ju att det är ett väldigt roligt mönster. Fast just denna tröjan fick ligga en stund i vänta på att bli klar högen...

Va på stickcafé i måndags, fick ett jätte fint mönster av en vän där, så nu är jag supersugen på en ny kofta till mig själv. Men jag ska göra klart lite annat först!!! Jätte dålig bild fotad från ett tidningsutklipp... Men visst är den fin...Annars var det jätte trevligt där, jag är lite orolig för att inte kunna gå när bebisen har kommit. Måste lösa det på något sätt.. Jag har iaf anmält mig å bebisen på bår utflykten i år. Den kommer att vara 2 månader när vi ska åka och alla tyckte att det var helt okej... Bara allt fungerar som det ska borde det inte vara några problem...

Nähe om jag skulle ta och skölja ur färgen ur håret snart... Kanske blir helt svart annars... hehe

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar dig all lycka.
Dina alster är verkligen fina!

En award kan du hämta hos mig - om du vill.
Jag har fått en och vill ge den vidare till alla som finns bland mina länkar.
Hoppas att du, som ger så mycket till mig via din blogg, vill ta emot den.
Hälsningar från Ingela K
http://kreativitetsbloggen.blogspot.com/2010/01/overraskande-award.html