Sidor

onsdag 20 januari 2010

Gröna halvvantar klara...

Att sticka med pärlor är roligt, samtidigt som det är lite krävande. Men nu är iaf dessa gröna halvvantar klara. Sambon har varit assistent och trätt på pärlor på garnet så att jag skulle ha möjlighet att sticka på mina andra beställningar, tar visserligen inte så lång tid, men det är skönt att få lite hjälp med sådant. Och sen tror jag att han tycker att det är ganska så roligt att få hjälpa till... Garnet är rester av opal garn och de är stickad med mina älskade harmoney wood stickor.
Så egentligen är det en riktig lyx stickning. Och det faktum att jag älskar när restgarnslagret krymper gör den ju inte direkt sämre. Har faktiskt blivit en del sytt de senaste dagarna också. Tyvärr har inget fastnat på bild än. Ska se om jag kan göra något åt det i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör så fina pulsvärmare!
Är dessa till den beställning som du fick från H efter helgen?
Jag köpte ett par fina vårliga strumpor när vi var på kalas hos S i lördags.

Hälsningar från mostern till de tre tjejerna i D-hult

emmys stickning sa...

Tackar! Ja det är till beställningen. H säljer som bara den... Hoppas du blir nöjd med dina strumpor!