Sidor

onsdag 6 januari 2010

Mer tossor...

Sa ju igår att mina stickor nr 6 glöder.. Därför har jag idag två par tovade tossor att visa upp... Dessa bubbelgums rosa som har varit färdiga i ett par dagar men inte tvättade... Jätte mysig färg och blixt bilderna såhär i kvällsljus gör den inte riktigt rättvisa... Sedan dessa svarta som blev klara idag på middagen... Dessa är ska flytta i morgon... de rosa får vi se när de flyttar, men tanken är inte att behålla något av paren...


Konstigt nog blev dessa väldigt tovade av bara en tvätt normalt brukar jag köra dem två gånger... Undra om det har något att göra med vad man tvättar dem med... Är iaf mycket nöjd med båda paren... Var lite orolig för de rosa som är gjorda i ett annat garn än det som jag brukar använda, men de blev bra de åxå.. Så nu vet jag att jag kan sticka tossor av de andra färgerna jag har hemma i detta garnet med... Kanske får ta tillbaka det där med vantåret 2010 kanske helt enkelt blir tossor i år... Kul är det iaf eftersom det går så oerhört fort... Dax att gå ner och fortsätta på nästa par...

Inga kommentarer: