Sidor

tisdag 5 januari 2010

Riktigt usel dag!!!

Ja det kan man verkligen kalla det, fast egentligen började det redan igår kväll..

Kom på att plånboken låg kvar i bilen å tänkte att jag skulle tassa ut och hämta den eftersom jag skulle till vårdcentralen idag och behövde den... När jag öppnade dörren ut till tvättstugan så såg jag något litet brunt springa över golvet.. en mus!! Är inte speciellt rädd för möss men jag vill ju inte ha dom inne.. Har taget en del i sopskåpet, men det känns liksom lite mer okej... Får iaf ur mig ett avgrundsvrål som borde ha skrämt musen till döds.. Sambon kommer rusande ner och ska ta reda på vad som händer... Sedan va han ute och jagde möss med bandyklubba en stund.. Fast fick aldrig tag på den... Sen gick vi och la oss och eftersom jag skulle vara fastande till mitt besök på vårdcentralen idag var det bara att gå och lägga sig med småkurrande mage...

Vaknade självklart två timmar senare och då småkurrade inte magen längre, den röt! Vet inte hur det är med andra gravida, men ja vaknar iaf ganska så ofta på nätterna och måste gå upp och äta, annars finns det inte ne chans att somna om.. Låg iaf vaken tills sambons väckarklocka ringde vid 6.00.. Kan ju säga att jag då inte kände mig som världens roligaste människa... När det väl var dax att gå upp å jag skulle tända lampan brevid sängen exploderade glödlampan, med min näsa ca 10 cm ifrån... Om nu pulsen hade lugnat ner sig från kvällen innan va den uppe rätt högt igen.. Hinner inte mer än gå upp och klä på mig innan mamma ringer, hon skulle följa med mig till vårdcentralen. Då hade hennes bil inte gett ett enda livstecken ifrån sig. Men hon hade iaf lyckats låna en bil men hon skulle ha bråttom och inte hinna åka och handla med mig efteråt. Då sket sig mina middagsplaner...

Kan ju säga att resten av dagen fortsatte i samma anda... Ska bli väldigt skönt att få gå och lägga sig strax, ska försöka glömma bort att den här dagen ens hände... Kommer ju iaf förhoppningsvis att sova som en stock i natt... Alltid något...

Tänkte visa årets två första färdiga grejer med...
Ett par härligt gröna tossor... Ganska roligt att sticka i en sådan färg.. Håller just nu på med ett par svarta och det ligger ett par rosa på tvättmaskinen som väntar på lämplig tvätt... Mina stickor nr 6 glöder. Det är tur att jag inte har trä stickor för då skulle det ha börjat brinna för längesen...
Ett par av muddar har det blivit med, den första har nog varit klar i ett år eller så, den andra blev bara inte av. Men nu är den färdig. Lätt men underhållande stickning.. Snart mer färdigt på gång. Men mycket nytt också...

Inga kommentarer: