Sidor

fredag 22 januari 2010

Lat dag...

Ja en riktigt lat dag har det varit idag. Hade faktiskt bestämt mig för att inte kliva upp alls (är förkyld). Men självklart vaknade jag tidigt och var hungrig och då va det ju kört. Tog iaf med mig min påse med stickprojekt till soffan och satte igång med att försöka göra klart en del. Först ut var ett par tossor i mörkt rosa. Gick ganska fort att göra dem färdiga och nu väntar de på att tovas.

Nästa grej va det rosa baby setet som jag inte har varit så sugen på det senaste. Kragen är stickad idag, likaså alla sömmar och trådar som har fästs.De söta fjärillsknapparna är från mammas gömmor, alltså köpta när jag var liten. Tycker det är så kul att använda sådant. Sen har jag gjort en matchande mössa. Men eftersom modellen på mössan var lite osäker så gjorde jag en enkel ribbstickad också. Får se vilken som blir vald.

När detta var färdigt fortsatte jag med lite halvvantar. Nästan klar nu också så sen blir det pulsvärmare och kanske benvärmare efter det. Konstigt att man kan samla på sig så mycke nästan klara projekt...

Inga kommentarer: