Sidor

torsdag 10 januari 2013

Tjuv å polis

Passar på att blogga om lite gamla alster, för det har funnits lite lust att sy men ingen lust till bloggen. Det är bara att ta igen det nu.
Jag tyckte tjuv och polistyget va sjukt överskattat när det kom, gillade det inte alls. Men efter att ha sett vad ALLA andra sydde ville jag också ha en bit. Då va det tyvärr inte så enkelt längre. Men tillslut lyckades jag byta till mig en bit som räckte precis till två framstycken.
 En klänning/tunika till I i storlek 92 (tror jag) fortfarande för stor.
Och en tröja till Amanda i 104. Jag är egneltigen inte så jätte förtjust i syskonmatchning, framförallt eftersom lillasyster kommer få ärva storasysters plagg så småningom, men ibland är det kul med.
Det randig tyget kommer precis som tjuv och polis tyget från Lilofant, tyvärr har hon lagt ner sin försäljning av tyger som jag tror hon designade själv. Hon hade mycket fina tyger och jag har ett antal meter pippityg som väntar på att jag ska klippa i det.

Inga kommentarer: