Sidor

måndag 28 januari 2013

Dåligt samvete

Ufon brukar ge dåligt samvete, speciellt om man har lovat någon annan och den andra personen verkligen är i behov av produkten.
Här är en sådan grej, ett par lovikkavantar till K, han blev lite avundsjuk när jag hade gjort mina och jag lovade honom ett par. Vantarna han hade va ett par riktigt slitna från Ullared, fingervantar som va spruckna i sömmarna på varenda finger. Ändå blev inte dessa klara, först stickade jag ena vanten och kom av mig, sen stickade jag den andra, fäste trådarna och borstade dem. Då såg jag att det va olika färgbad på garnet, det skiljer rätt mycket. Så då kom jag av mig igen. Sen broderade jag den ena vanten efter tips om att det kommer inte synas när de blir smutsiga ändå. Det va i mellandagarna. Idag satte jag mig och broderade den sista vanten och gjorde flätorna, 5 minuter tog det.

För att bli av med mina UFOn har jag infört ett belöningssystem, detta UFOt va så litet så det räknas inte, men när tre grejer är avslutade ska jag köpa nya spetsar till mina knitpro stickor.  Jag jobbar även på att minska garnlagret och när jag har förbrukat ett kilo så ska jag unna mig något nytt lyxigt garn.

Garnåtgång vantar 116gr
Total minskning garnlagret: 203gr

1 kommentar:

Slow-Eva sa...

Superfina! Han måste bli glad. Vad roligt med ett belöningssystem :)