Sidor

onsdag 18 april 2012

Sytt i vrede

Idag har mina barn varit vrålgnälliga, jag höll på att få tokbryt så jag satte på tven, ut i garaget och hämtade babysittern, upp på övervåningen och hämtade tyg. Amanda blrv nöjd vid tven en stund och Idun somnade rätt fort, Ville helst av allt bara sy ett par trosor, snabbt och lätt för att lugna ner alla känslor, men jag kände att jag inte kunde ta ett helt nytt tyg och klippa ut ett par trosor till mig. Eftersom jag har lyckats få tag på meedom boken på biblioteket så jag testade att sy en tröja till Amanda också. När jag kom så långt som till de sista sömmarna på tröjan hade hon tröttnat på tv och satt med i knäet istället.


Sen var det jätte kul att ta bilder när man provade den nya tröjan, men hon blev ganska gnällig när den gamla skulle på igen. Men eftersom jag hade fått en liten paus tog jag det gnället lite bättre än innan systunden

Tyget är ju bara så fint, hoppas att det som är över räcker till ett linne till mig.

Inga kommentarer: