Sidor

torsdag 26 april 2012

Klöver

Detta fina klöver tyg köpte jag på facebook för ett litet tag sedan, hade sett det på mjuka tyger men jag har inte beställt tyger på så länge att jag hade missat det. Tycker iaf att det är jätte fint, sommrigt! Så när nya nummret av Ottobre kom och det va med en söt liten kortärmad puffärmstopp könnde jag direkt att det va detta tyget som gällde. Modellen blev super söt på men jag fick inga livebilder. Dock är den lite vid i halsen, har gjort en till efter denna och den har jag klippt med sömsmån och då tror jag det blev bättre. Sydde som vanligt även ett par trosor men de fastnade inte heller på bild.
Nu är frågan, tyget är jätte fint, men är det för mycket färg och för barnsligt för att jag ska kunna sy till mig också?

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Ja, det är väl klart du kan sy till dig själv av det där tyget!

Min gräns för färglatt och barnsligt är väl visserligen något högre än många andras... (sneglar mot flugsvampstyget som ska bli en tunika till mig själv)