Sidor

söndag 15 april 2012

Min underbara farmor

För någon vecka sedan va min farmor här, jag satt och fäste trådarna i det första paret monsterbyxor och beklagade mig över hur många trådar det va att fästa när man stickar randigt. Å som inte det va nog har jag en hel filt med mormorsrutor sedan säger jag.
Men va bra säger min farmor, den kan jag ta med hem så har jag något att göra på kvällarna så jag inte somnar när det är nyheter.
Farmor tog med sig den hem och i tisdags hämtade jag den med alla trådarna fästade, sedan virkade jag två varv till runt och dom trådarna fick jag minsann fästa själv. Behöver jag säga att min farmor är underbar. Nu är iaf filten klar, det va meninge att Amanda skulle få den när hon flyttade in på sitt rum, nu har det gått drygt ett år men bättre sent än aldrig!

2 kommentarer:

Syserine sa...

Åååååå, den är jo helt underbart, jättefint med det gula, och vilken farmor..

metamorphosis sa...

Men, vilken farmor va!? En guldstjärna i kanten till henne tycker jag!