Sidor

söndag 29 januari 2012

Min nya dörrmatta

Igår blev den äntligen klar, min nya dörrmatta. Tanken bakom är att man inte ska behöva köpa nytt och tankegången gick såhär: Utanför ytterdörren har vi en riktigt gammal dörrmatta, kanske låg den här redan när vi flyttade in? Jag minns inte riktigt. Den är i alla fall mossbevuxen och allmänt sunkigt, jag har länge tänkt att jag skulle köpa en ny men inte kommit så långt. Innanför ytterdörren låg det en annan matta av samma typ, men denna med färgglada hundar på i alla fall va de färgglada när jag flyttade hemifrån, nu är de ganska tråkiga och troligtvis väldigt skitiga. Så jag kom på att jag virkar en ny matta till innanför dörren så får den med hundar flytta ut och den som va ute får flytta till soptunnan. Denna tanken kom alltså till mig efter att jag hade gjort den lilla mattan till toan. Det gick fort och bra i början, men sen blev mattan tung och det är oerhört tråkigt att klippa trasor, men nu är den klar! Och visst livar den upp lite i hallen! Det bästa av allt, den va helt gratis, materialet va gamla tygbitar ur lagret som fortfarande är stort även om mattan blev tung..

Såhär såg det ut innan

Såhär ser det ut nu

Inga kommentarer: