Sidor

torsdag 5 januari 2012

Ica-kassar

Jag räknade ut att jag lägger ungefär 350 kr om året på att köpa matkassar, alltså inte maten utan den där dumma plastpåsen, den som sedan kanske används som soppåse, det tycker jag är alldeles för mycket pengar... Så nu har jag sytt mig ett gäng i tyg, nu ska jag bara komma ihåg att ta med dem till affären också, det är inte det lättaste...


Påsarna är sydda i återvunnet material, en gardin jag har fått av mamma, ett utslitet lakan och två loppisfyndade lakan... Alltså har de inte kostat mig många kronor... De va roliga att sy och när man väl kommit på hur gick det ganska lätt. Finns en tut hos tokigt och likt, min länkfunktion fungerar inte tyvärr så jag kan inte länka, är det någon som vet vad det är för fel tar jag tacksamt emot tips...

1 kommentar:

Syserine sa...

Vad fina! Jag har köpta kassar från ICA, men åtminstone inte plast. När jag har packat ut varorna lägger jag dom mitt framför dörren så de blir med ut i bilen vid nästa tillfälle och då finns dom åtminstone i bilen vid nästa handling...