Sidor

söndag 1 januari 2012

2012

Har inte kommit så långt att jag har fått ihop en summering av 2011 än, tänkte istälet dela med mig av mina mål och förhoppninga på 2012.
Min tanke är miljö och ekonomi, jag har alldeles för mycket grejer, vi slänger alldeles för mycket grejer och vi köper alldeles för mycket grejer. Därför har jag bestämt att det ska bli annorlunda i år. Jag ska dra ner på detta. Men när det gäller garn ska jag börja i liten skala.Jag ska inte köpa garn i Januari, när januari är slut så får vi se om jag fortsätter. Istället ska jag försöka minska på mitt lager. Förhoppningsvis kommer ni att få se en hel del grejer här som går under temat miljö och ekonomi. Först ut är två par raggsockar som flyttade till pappas fru strax före jul, stickade med garner ur lagret



Inga bra bilder men jag hade panik att fota när pappa och hon ringde och sa att de va utanför om fem min..
De översta paret är klassiska raggsockar i gråmelerat garn, de andra paret är flätstickade efter eget mönster med inspiration från en gammal allt om handarbete...

Inga kommentarer: