Sidor

onsdag 4 september 2013

Produktiv dag

I helgen va de sjukstuga hemma hos oss, i fredags låg jag på soffan nästan hela dagen och barnen fick leva rövare nästan som de ville. I lördags va jag lite piggare min inte pigg nog för att städa, stängde in mig i syrummet och hade en riktigt produktiv dag, tanken va att jag skulle sy klart två påbörjade toppar, men det blev lite till. Men jag börjar med topparna iaf, totalt blev det tre. Alla av samma modell, Ottobre creative workshop modifierat en del för att passa mig.
 Grått tyg med stjärnor inköpt på tygfabriken i Huskvarna i veckan.
 Vitt tyg med massa mönster inköpt på skroten när jag va där i början av Augusti, när jag kom hem upptäckte jag att det va tryckfel på tyget så det va en lång vit rand mitt på men jag lyckades pussla med bitarna så att jag inte fick med den. Till denna toppen har jag alla delar utritade på mönster så jag slipper hålla på att krångla med tygvik.
Sista toppen med uggla på, resterna av ett annat av lördagensprojekt som ni får se senare. även detta tyget är köpt på tygfabriken i Huskvarna i vintras någon gång.

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Fasiken så sugen jag blir på att lära mig sy kläder till mig själv när jag ser allt du syr till dig! :)