Sidor

tisdag 10 september 2013

Det sista från sydagen

Hinner inte riktigt med något alls för tillfället, men tänkte iaf passa på att visa det sista från sydagen. Känning ur senaste nummret av Ottobre dam Autumn mood heter den.
Har varit en del diskussioner om modellen i vuxna sytokar, men jag gillar den, nackdelen är att den är lite för smal över axlarna för mig, vet inte om jag är axelbred, hm...
New york mönster på tyget, köptes på tygfabriken i samma veva som allt det andra tyget det senaste.
Hade den med svarta leggings och röd kofta häromdagen, gillades skarpt!
Efter min stora sömnadsdag har jag knappt varit inne i syrummet, klippte till ett par byxor till Idun men de ligger och väntar, borde trä om overlocken och sy ihop ett hål i en tröja men det händer inte heller.
Däremot har jag stickat klart en av mina tröststickningar, en randig kofta, ligger på blockning nu och jag kan förhoppningsvis visa bilder på den snart. Men koftan som jag trodde blev förliten har fortfarande inte fått några trådar fästa, skäms på mig!

Inga kommentarer: