Sidor

onsdag 11 september 2013

Blockad och klar

Koftan jag började sticka på som tröststickning är klar. Blockade den för att få till lite längd på den, nu är jag mycket nöjd med längden men tycker den blev lite vid i halsen. Har funderingar på fler men då ska jag nog klura lite på rigningen, vad tycker ni, är den okej?
Det blå garnet är babygarn från trysilgarn, köpt på Europris när det fanns i Sverige. Hade knappt fyra nystan och jag har knappt ett nystan kvar. Det självrandande garnet heter Four Seasons Gründl Hot Socks Spectra och fanns också det i stashen, alltså va allt garn från stashen. Mönstret är detta.
Garnåtgången va 232 gram och inget nyinköpt, känns bra, nu har jag snart gjort mig förtjänt av några nya härvor malabrigo sock tycker jag. Håller på att rensa bland mina projekt och har repat upp en del. Känns rätt skönt att bli av med gamla grejer som man vet inte kommer bli klara..

Inga kommentarer: