Sidor

torsdag 5 september 2013

Mera från min sydag

För nån vecka sedan damp stoff och stil katalogen ner i postlådan, i den fanns det så underbart läckra leggings i mönstrade tyger, jag blev kär. Började filura och funderade på att beställa tyg, nån tygbeställning har det dock inte blivit ännu, men två par leggings. Ber om ursäkt för de kassa bildern. Leggingsen är inte heller tänkta att använda som på bilderna utan med tunikor till, men men jag ville ha fotobevis snabbt.

Första paret i påfågelsmönster, tyg inköpt med tanke på ett par leggings till mig. 

Andra paret är i uggletyget, toppen i förra inlägget syddes av det som blev över. Uggletightsen är redan använda till en härligt grön tunika. Påfågelleggingsen hae jag tänkt ha svart tunika till. Jag skulle ju jobba på att minska min gardrob och få den mer enhetlig, det går inte så bra vill jag lova, men jag tror att det är roligare såhär...

Min kofta som jag berättade om häromdagen verkar passa efter blockning, tack och lov. Så när den är helt torr så ska jag fästa trådarna. Men eftersom jag blev så ledsen när den inte passade och tappade sticksuget så va jag helt enkelt tvungen att påbörja några nya projekt, inte heller riktigt som jag tänkt mig, men vadå. Garnet kommer iaf från det egna garnlagret vilket alltid är något. Bilder kommer att dyka upp på det med framöver.

Inga kommentarer: