Sidor

fredag 12 april 2013

Nya vantar

Jag har gjort något jag inte trodde va möjligt, jag har monogamstickat. Min kjol är klar och sen jag la upp till den så har jag inte stickat en enda maska på något annat projekt. Och nu är den klar, blev färdig i går kväll så den tog exakt en vecka att göra. Orkade inte fästa trådarna igår så då passade jag på att göra klart en hög vantar som låg här. Tre vantar va klara förutom tummen och en vante va det bara en mudd gjord.
Nu är de också färdig, skönt att nån gång göra klart något, det kommer bli fler monogamstickningar det vill jag lova.
Vantarna är stickade av restgarner av obehandlad ull och de ligger just nu i ullkur för att stå emot väta lite mer, det är det absolut bästa när man har barn som mina som rusar ut till första bästa vattenpöl.

Nu ska jag fästa trådarna i min kjol och hoppas på fotohjälp till eftermiddagen.

Garnåtgång för alla vantarna: 66gr
Total minskning av garnlagret: 1761 gr

Inga kommentarer: