Sidor

torsdag 18 april 2013

Början på en sommartopp

Efter att kjolen va klar kände jag att jag ville göra åt mer av mina rester av tilda garn, hittade ett mönster på en söt liten sommartopp och började sticka, men jag hade inte så mycket vitt garn som jag trodde så jag kom inte så långt innan jag fick fylla på, men jag bytte med ett annat garn så garnlagret ökade bara med 50gr iaf.
Enligt mönstret skulle toppen bara vara slätstickade ner till under brösten och sedan skulle påfågelsmönstret börja igen, men jag tror att jag bara gör nerekanten i mönster, känns lite mer påklätt utan spets på magen.

Lite prat om min klädutmaning med, jag har faktiskt brutit den, igår va jag och köpte lite nya underkläder till mig, 3par trosor och 2bh:ar. Bh:ar behövdes verkligen, trosor va dock inte lika nödvändigt, men jag tror att det är dax för en rejäl rensning i troslådan ändå. Jag hade lagt underkläder lite utanför min utmaning så det känns inte helt fel ändå.
Total minskning av garnlagret: 2035gr

Inga kommentarer: