Sidor

tisdag 10 juli 2012

Semesterkassan är slut

Näe riktigt så illa är det väl inte men nästan. Tyg och garnbudgeten är däremot överskriden ordentligt, men kul va det! Jag köpte inte så stora bitar av varje tyg så då kan man köpa många olika istället. Har faktiskt planer för det allra mesta. Nya nummret av ottobre kom ju igår, när jag tjuvkollade på nätet tyckte jag inte att det va så mycket att ha men när jag fick bläddra i tidningen hittade jag en hel del som jag gillade. Så ett par modeller därifrån kommer det att bli.
Först ut va det overlock tråd, 29kr rullen, har hört att det är billigt men har aldrig handlat innan så jag vet inte riktigt, även lite symaskinsnålar fick följa med hem.
Sen två olika jeanstyger, ett med hjärtan och ett med stjärnor, ska bli byxor till Amanda, va en fin modell i ottobre, tror det va nummer 19
Spetsresår och zick-zackband
Blommigt jogging tyg och rosa mudd, det blommiga tyget tror jag ska bli den söta jackan som va med i ottobre, till det behövs ju även zick-zackbandet på förra bilden.
Sockgarner, regia meed bomull, det längst till vänster är lila, och jag köpte även stickor så jag kunde börja sticka på vägen hem.
Ett bomull/akrylgarn som reades, tänkte en liten kofta eller väst till Idun.
Manchester tyger, även det ska bli byxor till Amanda
Velour, ska bli leggings till hösten.
Å så en massa mönstrade trikåtyger, bodys, tröjor och leggings blir det av detta. Även en meter svart jersey fick följa med hem men det fastnade inte på bild. Behöver jag säga att tvättmaskinen jobbar hårt nu?

Inga kommentarer: