Sidor

onsdag 11 juli 2012

Ibland blir det bara bra

Igår när båda barnen vilade middag passade jag på att klippa ett par byxor till Amanda. Det nya jeanstyget med hjärtan och modell nummer 19 ur senaste ottobre. Jag hade gått om tid på mig och behövde inte stressa, strykjärnet stod framme vilket underlättade en hel del. Och såhär blev det. Benen ser olika långa ut, men det är de inte!
Hela tiden som jag sydde satt jag och kände på mina egna byxor, vilket håll sömmarna va lagda på och om det va enkla eller dubbla stickningar.
Bakstycke med besparing och dubblastickningar.
Framfickor, med dubbla stickningar
Bakfickor med dubblastickningar och en liten bit band till dekoration, bandet kommer från mammas pyssellåda, skulle gärna vilja ha tag på mer småbitar med band, men jag vet inte riktigt vart jag kan köpa 10cm bitar. Byxorna va iaf jätte kul att sy, jag blev nöjd med resultatet och det bästa av allt, när Amanda fick se dem ville hon ta på sig dem direkt.

1 kommentar:

Syserine sa...

Fina! har också tittat på den modellen!