Sidor

lördag 23 juli 2011

Byxor på prov

Köpte ju två fina tyger som jag skulle sy byxor av. Men jag vågade inte bara testa att sy i de tygerna utan igår kväll kom jag äntligen mig för och gjorde ett prov. Ett rosa mönstrat lakan som jag har köpt på någon loppis nån gång för längesen fick bli bra, passar ju som sommarbyxor med. Hade tänkt ha mudd i midjan också, men kom på att det är ju faktiskt smidigare med resår. Klippte efter ett mönser i en gammal Ottobre, precis som mönstret var förutom att jag skippade sömsmånen i midjan (eftersom jag skulle ha mudd och det redan var tillagt för resårkanal) Lite ändringar blir det till de riktiga byxorna, men i stort sett är jag nöjd. Gjorde resåren kortare än vad den skulle va men den får jag korta lite till. Sen ska jag göra muddarna i benen både kortare och smalare.Ber om ursäkt för de dåliga bilderna. Färgen på tyget i kombination med rörligt barn gör det svårfotat.

Inga kommentarer: