Sidor

söndag 3 juli 2011

Mer upprensning och efterlysning!





Vaknade sjukt tidigt i lördags morse. Efter att jag hade försökt somna om i ett par timmar gick jag upp (05,30). Satte mig i soffan och bestämde mig för att nu ska något bli klart. Har börjat sticka mössor till värma liten (http://kyrkkaffe.libris.se/?cat=514) Hade två som nästan va klara. Bara att sticka på. Å två timmar senare när resten av familjen bestämde sig för att det va dax att gå upp var dessa mössor klara. Det saknas fortfarande ett snöre i den ena, men det är snart fixat. DEn gråa är en vanlig hjälmmössa stickad i piggelin och den andra är stickad i baby från svarta fåret. Kul att göra av med småsnuttat, jag har fler mössor på gång och min rensning fortsätter, men just nu håller jag på med strumpor.

Sen har jag en liten efterlysning eller fråga om man så vill. Jag skulle vilja ha tag på ett bra mönster på trosor i storlek 92 och 98. Gillade inte alls de jag hade sytt när de väl kom på. Gärna med bandkantade ben. Är det någon därute som har ett sådant och skulle vilja dela med sig eller byta mot något? Jag är öppen för förslag.

Inga kommentarer: