Sidor

torsdag 14 juli 2011

Stor shopping!!!!

I tisdags var jag och familjen på skroten i Kinna, det resulterade i många tunga påsar och en tunn plånbok, men roligt va det. Vi har bara 8 mil dit och det brukar bli en resa dit per år. Mer än det har jag inte råd med!

Det blev iaf en massa garn, mest strumpgarner, men även tre nystan chenillegarn som jag tror ska bli en mössa till Amanda, en härva rosa entrådigt gästrike för mina sjaldrömmar och lite bommullsgarn till disktrasor, letade efter marks och kattens linnea som alla säger att de gör disktrasor av men hittade inget!


Sen köpte jag en massa tyg också. Grönt manchester med hjärtan, ska bli byxor till Amanda var det tänkt.

Orange manchester med blommor. Även detta ska bli byxor. Köpte samma tyg förra året i grönt. Tycker det är så fint.
Grön trikå med ugglor, Cerise trikå med blommor,



Lila/vitrandig trikå med blommor. Blå trikå med svampar (tror att detta är ett hilcro plagiat) Ska bli en body till lillasyskonet och en matchande tröja till Amanda. Gillar egentligen inte syskonmatchning men tyget va ju så underbart att jag bara va tvungen.Ceriset bommulstyg som ska bli en blus till nästa sommar.Såg även att det fanns plagiat på jnys molntyger, men de va inte alls roliga, nu har jag inte testat hennes jersey utan bara interlocken, men det märks skillnad.

Inga kommentarer: